Kód: | 4SK238 |
Výrobce: | DUMAS |
Cena v e-shopu s DPH : | 1 510,- Kč |
Přepočtená cena: | 57,20 EUR |
Přepočtená cena bez DPH: | 47,20 EUR |
DPH: | 21 % |
Sleva celkem: | 5 % |
Běžná cena na prodejně s DPH: | 1 590,- Kč |
Dostupnost: | skladem |
EAN: | 0660141002389 |
První operační nasazení nových francouzských stíhacích letounů SPAD S.VII na podzim 1916 bylo poznamenáno problémy s motory Hispano-Suiza 8 i dalšími „porodními bolestmi“. Jakmile se ale podařilo spolehlivě dořešit chlazení a rozeběhla se naplno velkosériová výroba s výkonnějším motorem Hispano-Suiza 8Ab, SPADy se v následujícím roce staly velmi důležitým prostředkem pro vyrovnání dosavadní nadvlády německých Fokkerů a Albatrossů. Ačkoliv SPADy nebyly tak obratné jako Nieuporty a měly slabší výzbroj než Albatrossy, jejich vysoká rychlost a robustní konstrukce jim získala značnou oblibu. Se SPADy S.VII létala řada špičkových leteckých es, jako byl Francouz Georges Guynemer nebo Ital Francesco Baracca. SPAD S.VII stál také u zrodu československého vojenského letectva, které obdrželo zčásti darem a zčásti odkoupilo 140 strojů SPAD S.VII a S.XIII z válečných přebytků (podíl obou typů se dnes již nedá stanovit, ale S.VII bylo přinejmenším 50 kusů). Po Francii a Spojených státech jsme tak byli největšími poválečnými uživateli těchto letadel. Jediný zachovalý kus zrekonstruovaný do podoby, v jaké sloužil v letech 1919-1920, si můžete prohlédnout v Leteckém muzeu Kbely.
Stavebnice americké firmy DUMAS Aircraft představuje ideální stroj pro modeláře, který má již aspoň základní zkušenosti se stavbou malých modelů poháněných gumovým svazkem (jako vůbec model pro získání základních zkušeností s klasickou stavbou doporučujeme nejprve postavit např. některý z kabinových hornoplošníků od firmy Guillow's nebo HERR). Zdokonalíte se ve stavbě "žbrdličkové" kostry trupu i křídel, potahování papírem a lakování, přípravě a ošetřování gumového svazku, zalétávání - prostě ve všech těch nádherných dovednostech ryzí klasické modelařiny. Přitom stavby není mnoho, nečekají vás stovky pracovních hodin v dílně, díky vysoce předpracovaným laserem vyřezávaným dílům to jde jako po másle.
Stavebnice volně létající polomakety francouzského stíhacího letadla určená pro pohon gumovým svazkem. Model je jednoduché klasické celobalsové konstrukce v rozsypu s laserem vyřezávanými dřevěnými díly, maketovými doplňky z vakuově tvářeného plastu a plastovými díly zhotovenými vstřikovým lisováním. Trup je konstruován běžnou minimaketářskou technologií - nejprve z balsových lišt sestavíte bočnice, které spojíte polopřepážkami a příčkami do příhradového rámu. Výsledné oblé tvary získáte po nalepení většího počtu tenkých podélníků. Křídla jsou klasické konstrukce z nosníků a žeber, ocasní plochy z balsových lišt a laserem vyřezávaných dílů.
SPAD je také vhodný pro konverzi na miniaturní RC model s elektrickým pohonem - ačkoliv stavební plán tuto variantu nenabízí, pro zkušeného modeláře a pilota by to neměl být velký problém. Například můžete zkusit využít pohonnou jednotku a palubní elektroniku z miniaturních pěnových modelů Nine Eagles.
Stavebnice obsahuje: balsové laserem vyřezávané díly, balsové nosníky, vakuově lisované díly (kryt motoru, kryt kabiny...), plastovou vrtuli s hřídelí a hlavicí, gumový svazek (soutěžní guma FAI TAN II), kola, ocelovou strunu na podvozek a další drobné díly, barevný potahový papír, aršík samolepek, stavební plán.
Rozpětí [mm] | 457 |
Ovládané funkce | Žádné |
Stavební náročnost | S2 |
Náročnost pilotáže | P0 |
Hawker Typhoon (432mm) Minimaketa britského stíhacího letadla z II. sv. války s gumovým pohonem. Vysekávané díly, vrtule, gumový svazek a potah. materiál. Rozpětí 432 mm. Hawker Typhoon, následovník slavného Hurricanu, se proslavil ...
North American T-28 Trojan byl zkonstruován na začátku 50. let jako náhrada zastarávajících Texanů, protože pro základní výcvik pilotů proudových letadel byl napříště vyžadován příďový podvozek. T-28 sloužil pro výcvik ...
MIG-17 457 mm laser. vyřezávaný Minimaketasovětského stíhacího letadla s gumovým pohonem. Laserem vyřezávané díly, vrtule, gumový svazek a potah. materiál. Rozpětí 457 mm. Mikojan-Gurjevič MiG-17 byl pokračováním osvědčených ...
Dopravní hornoplošník Ford Tri-Motor v sobě spojoval dvě evropské konstrukční školy – měl tvary Fokkerových třímotorových hornoplošníků a Junkersovu celokovovou konstrukci s potahem vlnitým duralovým plechem. Tri-Motory byly ...
Lehké průzkumné a spojovací letadlo Cessna L-19 (od roku 1962 O-1) Bird Dog si vysloužilo nehynoucí slávu a skvělou reputaci během celé své dlouhé služby. Zvláště se Bird Dogy proslavily během korejské a vietnamské války. Za ...
Grumman TBF Avenger (419mm) Minimaketa amerického torpédového bombardéru z II. sv. války s gumovým pohonem. Vysekávané díly, vrtule, gumový svazek a potah. materiál. Rozpětí 419 mm. Grumman TBF Avenger byl páteří námořního ...
Supermarine Spitfire Mk.I (419mm) Minimaketa britského stíhacího letadla z II. sv. války s gumovým pohonem. Vysekávané díly, vrtule, gumový svazek a potah. materiál. Rozpětí 419 mm. Supermarine Spitfire je nepochybně nejslavnější ...
P-51D Mustang (432mm) Minimaketa amerického stíhacího letadla z II. sv. války s gumovým pohonem. Vysekávané díly, vrtule, gumový svazek a potah. materiál. Rozpětí 432 mm. North American P-51 Mustang je nejslavnější a nejspíše také ...
North American P-51 Mustang se proslavil jako nepřekonatelná doprovodná stíhačka, zaručující bezpečné doručení nákladu Létajících pevností a Liberátorů až do srdce nacistického Německa. Mnohem větší dolet Boeingů B-29 ...
Nakajima Rufe (419mm) Minimaketa japonského plovákového stíhacího letadla z II. sv. války s gumovým pohonem. Vysekávané díly, vrtule, gumový svazek a potah. materiál. Rozpětí 419 mm. Nakajima A6M2-N \"Rufe\" byl plovákovou verzí ...
Ocelové pravítko 15cm/6" s posuvkou 5NA05800 | 199,- CZK | |
37-434 Úhelník nerezový ZONA 3"x4" ZON37434 | 399,- CZK |